Vores historie
Hvordan startede vi, og hvad var historien og historien om vores e-shop Cool-mania? Her vil vi forsøge at fortælle dig, hvordan det hele startede fra 2010 til i dag :) Så læn dig tilbage og læs stien, vi har rejst, og stien, vi stadig går. Vi ville ikke være, hvor vi er nu uden din støtte.
Dette er USA i begyndelsen af vores rejse :)
Det var ÅR 2010...
Dette år var for vores hold året for etableringen af Cool-mania hjemmesiden. Vi startede i et beskedent, lille rum med 3 kontorer og et lager, på loftet, hvor det i sommermånederne var som Sahara-ørkenen :) Men takket være den entusiasme, vi lagde i det, tog vi det som en udfordring, at begyndelsen er svær, og så gav vi ikke op på trods af varmen eller den lille plads. Og sådan så det ud på vores kontor på billedet nedenfor.
Sådan så den første version af COOL-MANIA hjemmesiden ud
Vi klarede det og på trods af de sværere forhold og mindre plads, har vi lavet den første version af e-shoppen fra 2010 hvor vi egentlig kun havde få produkter, vi startede bestillingssystemet og forsendelsen af varer. Indtil da fungerede vores hjemmeside kun for 3 sprogmutationer. Alligevel var der meget arbejde, primært med at fange alle de "fluer eller bugs", som vi kalder det, der kan opstå under det daglige arbejde på e-shoppen, for at køre ordresystemet, forsendelse, lageropfyldning og økonomisk og faktureringsforpligtelser. Vi lærte alt, mens vi kørte e-shoppen :)
ÅR 2011
For at få opmærksomhed og synlighed af vores e-shop og få opmærksomhed fra nye kunder, satte vi os som mål at besøge lokale musikfestivaler, såsom BEEFREE 2011, DOWNLOAD festival ZV osv. - hvor vi præsenterede vores produkter for unge mennesker . Vi formåede at indsamle indledende, meget vigtige kontakter og få feedback fra kunder, og også på baggrund af dette udvidede vi vores segment af tilbudte produkter, som oprindeligt kun bestod af LED-produkter, såsom oplyste T-shirts, oplyste bælter , festprodukter og andre.
ÅR 2012
I år 2012 har vi hovedsageligt fokuseret på at udvide sortimentet fra omkring 100 produkter til omkring 300 produkter , også selvom vi skulle begrænse os i små lagerpladser på omkring 60 m2. Dette var ret svært, da der næsten dagligt kom nye og nye kasser med varer, og vi havde knap nok nogen steder at flytte. Vi var nødt til at finde en form for system, fordi kasserne og varerne nærmest skubbede os ud af kontoret, men vi gjorde alting med kærlighed og havde det stadig sjovt :)
ÅR 2013
Tiden kom, hvor vi vidste, at vi skulle videre og finde nye partnerskaber, nye produkter, og vi besluttede at besøge elektronikudstillinger i Hong Kong. Udstillinger var en stor fordel for os, de hjalp os med at orientere os i erhvervslivets store verden. Det var en mulighed for at få nye kontakter til samarbejdspartnere og vi fik endnu større overblik i nye innovative produkter, trends og hvad der er "IN" og hvad vi kunne begynde at sælge på vores hjemmeside. Og efter at have indsamlet kontakter og information om leverandører, begyndte vi at lancere andre typer af vores produktsortiment, såsom kameraer, spionting eller forskellige interessante gadgets eller must-have ting.
Vores CEO Mário på den store udstilling i Hong Kong
ÅR 2014-2015
I disse år 2014 - 2015 besluttede vi at certificere med ISO 9001 kvalitetsstyringssystemet . For at vinde vores kunders tillid endnu mere, besluttede vi at implementere kvalitetsstyringssystemet ISO 9001 og kortlægge alle processer fra ordremodtagelse til forsendelse af varer, proceduren for reklamationer osv. Alle processer i vores virksomhed overvåges nøje og har deres egne præcise procedurer for at løse dem. Det er bestemt et skridt til at øge vores virksomheds konkurrenceevne og troværdighed også på den internationale scene.
ÅR 2016-2018
Årene 2016 - 2018 var afgørende afgørende år for os i forhold til at skabe en helt ny Cool-mania hjemmeside , tilføje mange funktioner og udvide sprogversionerne til 20 (i øjeblikket har vi op til 38). Vi fokuserede også på at tilføje nye produkter, hvoraf vi allerede havde omkring 2000 på det tidspunkt (i øjeblikket mere end 5000). Nye produkter fra forskellige kategorier såsom auto moto sektionen, hvor vi har opnået samarbejde med højkvalitets leverandører af kameraer og baksystemer. Kategorien af spionprodukter, gadgets, must-have og endda festartikler er også blevet udvidet. Vi tilføjede en ny skønheds- og udendørskategori, som straks fandt deres fans.
ÅR 2019
2019 var et nøgleår for os i forhold til at flytte ind i nye lokaler. Vi nåede det stadie, hvor vi ikke længere havde et sted at opbevare varer fra vores leverandører, og det var bogstaveligt talt nødvendigt at flytte til nye, egne lokaler. Ikke kun vores produktsortiment er vokset, men også vores team på 8 seje-galninger :) Så vi måtte lede efter større lokaler. Og så gik vi for at se det nye lager med kontorer og pakkerum, hvor vi kunne forestille os vores fremtidige drift og det lykkedes:) Bedøm jo selv.
Oprindeligt forslag - visualisering af showroom
Først var det bare et tomt sted men med store muligheder for drift og da vi bruger meget tid på arbejdet, skulle vi også tænke på, hvordan vi kunne tilpasse og harmonisere driften af e-shoppen med betingelserne for komforten for de mennesker, der arbejder der, samt de kunder, der kommer for at se og købe varerne personligt. Derfor har vi udarbejdet en indledende visualisering af, hvordan arbejdslokaler, lager, kontorer, sociale faciliteter, køkken og showroom kommer til at se ud, som ikke kun vil fungere som indgangsparti for kunderne, men også som en præsentation af vores produkter. Så vi havde en vision, og forberedelserne til genopbygningen kunne begynde.
Og vi begyndte at genopbygge...
Først begyndte de indvendige rum, skillevægge til kontorer, showroom, lager osv. at blive ombygget . Samtidig skulle vi beskæftige os med installation af el-ledninger, klimaanlæg, rekreation, fliser, fortove, sanitære faciliteter osv. Senere var det tid til at klargøre lagerarealerne, stable hylder til varerne i to etager. Derudover blev der indrettet kontorer fra kontorborde og stole, gennem computere, printere, telefoner, kontorartikler op til kuglepenne på bordene :)
Vi glemte ikke reklamen for lokalerne...
Og alt dette skete samtidig med, at den daglige drift af e-shoppen i de gamle lokaler blev vedligeholdt, da vi skulle opretholde en smidig flow af ordrer og forsendelse af varer til vores kunder. Vi kunne ikke gå glip af ændringen af udendørsrummene, klæbningen af reklamefolier, så folk kunne finde os på den nye adresse :)
Og endelig flytning af virksomhed og lager til nye lokaler
Og det var totalt kaos, for driften af e-butikken i nye lokaler skulle tilpasses flytning (i den travleste juletid) og samtidig transport af tusindvis af varer og sortering og opbevaring af varer på hylderne skulle koordineres, og alt dette sammen med den normale drift af e-shoppen og behandling af ordrer , hvad der virkede umuligt, men det klarede vi også :)
Vi gjorde det! Firmaet er flyttet, den store fest og lad os gå til det :)
ÅR 2020 - frem til i dag
Og sådan ser vores virksomhed ud i dag, når du besøger os:) Vi klarede det på trods af en meget svær periode, hvor de dårlige tider med Covid-19 kom i 2020, hvilket tvang vores virksomhed til at lukke ned i et par uger, og det var virkelig mærkes i antallet af samlede ordrer.
Vi kæmpede som alle andre, håbede på en bedre morgendag og forsøgte konstant at komme videre og bringe dig nye og nye produkter og forbedringer til dig.