Reklamation og returnering

Er de bestilte varer ikke i orden, eller ikke i overensstemmelse med dine forventninger? Vi vil rådgive dig om, hvordan du kan klage over varerne, eller vi hjælper dig med returnering af produkterne.

Jeg vil klage over et produkt eller en forsendelse

Hvis det købte produkt ikke virker korrekt, sørger vi for hjælp til opsætning, reparation eller udskiftning. Du skal udfylde klageformularen og sende den til vores adresse sammen med produkterne.

Gør krav på varer

Jeg ønsker at fortryde kontrakten og returnere produktet

Du kan fortryde købskontrakten inden for 14 dage fra levering, dvs. returnere varer købt i vores e-shop uden at angive en grund. Du skal udfylde kontraktfortrydelsesformularen og sende den til vores adresse sammen med varerne.

Returner varer

 

FAQ - Svar på de oftest stillede spørgsmål

1. Hvordan kan jeg kontakte klageafdelingen?

Du kan kontakte vores klageafdeling ved at sende en e-mail til: [email protected] .

 

2. Hvor lang tid tager det at behandle et krav?

Vi behandler klager omgående, dog senest inden for 30 dage fra datoen for modtagelsen.

 

3. Hvordan går man frem ved returnering af varer?

Du kan fortryde kontrakten og returnere varerne uden at angive en grund inden for 14 dage fra det øjeblik, hvor du eller en af dig udpeget person modtager varerne. Efter returnering af varerne returnerer vi det betalte købsbeløb til dig i form af en afsendende betaling til din konto.

 

4. Kan jeg fortryde kontrakten, hvis jeg køber som virksomhed?

Nej, virksomheden er desværre ikke en privatperson og kan således ikke returnere varerne inden for den lovlige frist på 14 dage som hos privatpersoner. Det er muligt at aftale ombytning af varer til andre produkter.

 

5. Hvem afholder omkostningerne ved forsendelse af returnerede varer?

Returnering af varerne tilbage til vores lager er helt inden for din kompetence. Det gælder også omkostningerne forbundet hermed.

 

6. Hvor skal jeg sende de varer, jeg ønsker at returnere?

Inden du returnerer varerne, skal du pakke dem ordentligt ind, og klæbe en etiket med vores adresse på ydersiden af pakken. Her er adressen for at sende pakken med de returnerede varer:


Media Leaders s.r.o. (RETURN)
Dlha 4
974 05 Banska Bystrica
Slovakia


Men vær forsigtig! Vi vil ikke holdes ansvarlige for den tilstand, hvori vi modtager din pakke fra transportøren. Inden du sender varerne, skal du derfor sætte dem i den originale stand, som de kom fra os, og fylde kassen med materiale, der beskytter varerne mod beskadigelse under transport. Hvis der trods dette sker noget med din forsendelse på vej til os, skal du straks kontakte fragtmanden, der overtog pakken fra dig, og kræve erstatning for skaden.

 

7. Jeg ønsker at bytte varen (f.eks. pga. den forkerte størrelse). Hvordan skal jeg gå videre?

Hvis produktet slet ikke er brugt (det vil sige, at der ikke er urenheder på - hår, snavs osv.), er det kun prøvet på, det er muligt at bytte produktet til en anden størrelse. Det er dog nødvendigt at udfylde reklamationsformularen og angive i notatet anmodningen om bytte til et andet produkt/anden størrelse.

 

8. Kan jeg returnere enhver type produkt?

Absolut ikke. Loven definerer præcist, hvilke kategorier af varer der ikke kan returneres. For eksempel in-ear høretelefoner (spion høretelefoner) og lignende.

Køber kan ikke træde tilbage fra den kontrakt, som den er genstand for

  1. salg af varer fremstillet efter købers særlige krav, specialfremstillede varer eller varer beregnet specifikt til én køber (f.eks. produktion af et neonlogo eller til en gobo-projektor, specialfremstillede navneskilte efter købers ønske),
  2. salg af varer, der er genstand for hurtig kvalitetsforringelse eller forringelse,
  3. salg af varer indesluttet i en beskyttende emballage, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejniske årsager ikke er egnet til returnering, og hvis beskyttende emballage er blevet brudt efter levering af produkter (f.eks. øretelefoner - spion-ørestykker, nitritrenser mv. ),
  4. levering af elektronisk indhold andet end på et fysisk medium, hvis leveringen begyndte med forbrugerens udtrykkelige samtykke, og forbrugeren erklærede, at han var behørigt informeret om, at han ved at udtrykke dette samtykke mister retten til at fortryde kontrakten (f. en digital/elektronisk softwarelicens).

 

9. Hvornår modtager jeg min betaling for de returnerede varer?

Vi sender penge for returvarer senest 14 dage efter modtagelse af pakken og kontrol af returvarer. Ifølge loven har vi 14 dage fra datoen for modtagelsen på lageret til at behandle varerne fra kontrakten. Du får dine penge tilbage på samme måde som betalingen kom til os. Ved ekspresbetalinger (Kreditkort, Google Pay, Apple Pay osv.) kommer pengene på din konto inden for 3 hverdage. Bankoverførsel tager normalt 1-3 hverdage. Hvis betalingen var efterkrav, skal du udfylde formularen kontonummeret i IBAN-format (Tilføj også modtagerens navn) for tilbagebetalingen, og vi refunderer betalingen via bankoverførsel.